גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.ashow.co.il/
הצגות

תיאטרון תמונע - היומנים של אמא

ארכיון תאריך: 10 ינואר 2022 - 3 פברואר 2022

משך: שעה

ביום ההלוויה של אמא שלי, מצאתי בתוך קופסת נעליים, יומנים שהיא כתבה לאורך השנים ולידם מכתב. אני בנה היחיד. עברו כ- 25 שנה ומאז היומנים איתי, לא עוזבים אותי ומבקשים שאתן בהם חיים. היומנים שופכים אור על ילדותי, על יחסיי אם ובנה בשני עולמות מקבילים בהם היא חיה: עולם המציאות ועולם הפנטזיה – עולם ייסוריי הנפש והאשליה, הרווי בתעתועי שווא. הזדמנות נדירה להיחשף לעולמה הפנימי של אישה, אמא, המתמודדת עם מחלה נפשית קשה ואשר תיעדה את תחושותיה וחוויותיה בזמן אמת.

המחזה עוסק בחלום של אמא. האם הוא אמנם רק אשליה, או אולי רק מסיכה שהיא עוטה עליה בדיוק כפי שעושה השחקן על הבמה. במהלך ההצגה אגלה, שאולי הבחירות שעשיתי בחיי הן בעצם חלק מהמסע שלי לקיים את הצוואה/החלום שהשאירה לי אמא.
במחזה אני נותן ליומנים של אמא חיים. נותן לאמא חיים בי.

"זו הזמנה לקהל להיכנס אל המקומות העמוקים של הלב. אמיתי קדר מסמן ומאיר מסלול לאלה שהולכים כמו שהוא הלך, קצת סומים בתוך החושך, להראות שיש גם אור... יומנים, כתבים של נפשה של אמא המכלה את שפיותה, אבל לא מכבה את אהבתה לבנה היחיד... תשדורת סוערות מהעבר..."  ליעד ורבר, ידיעות אחרונות (9.7.21)

"אמיתי קדר הוא ההוכחה שמחלת נפש לא מאיימת ומפחידה כמו שהיא מצטיירת... היומנים של אימו הם הצוואה שלה... הם רואים אור בהצגת היחיד המרתקת" נטלי פורטי, יוצאים קבוע (2.5.21)
"אמיתי קדר ממחיש במשחק נהדר, את המורכבת להיות בן לאמא המתמודדת עם מחלה נפשית. היה מרגש, לא הפסקתי לדמוע. הצגה חשובה ונוגעת" עו"ס קרן בסר, אחראית מרכז המשפחות, המרכז הרפואי לבריאות הנפש גהה

מאת ובביצוע: אמיתי קדר
המחזה פותח בסדנת מונודרמה עם איה קפלן 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter